És l'espai on exposaré temes relacionats amb l'universitat Ramon LLull.
dijous, 29 d’octubre del 2009
Partitura humana
Conte : LA CASTANYERA
dimarts, 27 d’octubre del 2009
SESSIÓ DIA 27-10-2009 Seminari
Com ha de ser un Bon Comunicador
Relacionat amb el contingut :
- Preparar un bon guió.
- L’orador ha de ser capaç d’improvisar.
- En el discurs no ha de mancar ni sobrar res.
- El bon comunicador ha d’evitar les “coletillas”, que s’acostumen a produir per nervis o per a fer una pausa.
- Fer-se les quatre preguntes: perquè, què, a qui i com, es a dir, descriure, començar a explicar, interpretar i justificar.
- Exposar a la introducció les idees principals del discurs.
- Saber argumentar i exemplificar.
Llenguatge corporal :
- Gesticulació, posició, mirades, somriure, tècniques per amagar el nerviosisme, crear complicitat amb el públic.
- Ensenyar el cos sencer dóna seguretat tant a l’orador com a l’espectador.
- Controlar la respiració, ajuda a controlar els nervis.
La veu :
- Bon ús de la veu (intensitat, volum, velocitat, vocalització, articulació, entonació, vocalització, pauses, silencis...)
- Bon ús del llenguatge oral (sintaxi, lèxic, vocabulari, claredat, precisió, brevetat, oposició i antítesi.
- S’ha de parlar amb claredat i fer ús de frases curtes.
Elements de l’entorn. Proxèmia :
- Mobiliari
- Posició de les taules , organització espaial dels oïents.
- Contaminació acústica.
- Il·luminació.
- Utilització de suports audiovisuals.
Estratègies per a captar el públic :
- Saber utilitzar les figures retòriques.
- Ús de l’humor.
- Exemples per a captar l’atenció del públic.
- Ser clar, breu, precís alhora d’exposar el tema per a que el públic s’interessi.
- Ha de tenir una bona capacitat d’improvisació i naturalitat.
- Utilitzar l’anècdota o l’acudit.
- Actitud positiva.
- Adaptar el discurs al públic.
dilluns, 26 d’octubre del 2009
APUNTS : Presentacions power point
dissabte, 24 d’octubre del 2009
PRIMER "EXAMEN" DE MÚSICA
divendres, 23 d’octubre del 2009
PRÀCTICA AUDACITY
dimecres, 21 d’octubre del 2009
Power En Català Ana Del Barrio
Aquí os passo les diapositives de l'ANA DEL BARRIO i el seu projecte i os deixo el link del treball, ja que penjar-lo tot senser seria massa llarg per la vista.
http://blink2k4.blanquerna.url.edu/inici.aspx
APUNTS : Tema audacity - Tractament de so
- Quan tenim dues pistes, podem ampliar-lo i gravem dues frases que poden sonar conjuntament. En canvi amb l’opció de só , tenim la possibilitat de silenciar una de les pistes.
-A més tenim l’opció de copiar i retallar , els elements del so produint un element conjunt (1 fragment de pop amb un de rock ).
- Podem tallar un tros de cançó i per fer que comenci sense estar tallat, hem de clicar un tros de la cançó i anar a efectes fading inici o fading final i ens mostra perfectement montada i tallada.
-També podem introduir una part de paraula primer marquem l’espai donem a silenci i gravem la part parlada i després juguem amb els efectes d’inici i final.
-El problema que té l’audacity és que és documents audacity (aup) permeten guardar tot el que treballem al programa peró hem de poder canviar el format. Llavors fem :
Fitxer exporta : 1) .WAV = 10 Mb per minut de gravació
2) .MP3 = redueix freqüències altes i baixes fins a 1 Mb per minut
3) . OGG = /
SESSIÓ DIA 21-10-09
A més vem estar parlant sobre la infantessa amb els objectes personals de cadascú, tema una mica emocional. I per últim la jessica ens va explicar un conte infantil, amb l'experiència de ser primera, en l'explicació i els nervis van formar part de l'actuació fent-la no del tot correcte.
La Loles ens va donar unes pautes de com explicar un conte, tot i que les que tenim experiència laborar,ja ho portem bastant per la mà, amés jo personalment, al grau d'educació infantil tenia un assignatura que era conte, on ja vem tractar el tema de com explicar-ne un , amb quin material i quins aspectes.
Per més informació os passo unes diapositives sobre com explicar un conte.
dimarts, 20 d’octubre del 2009
Reflexió : Educació i vida quotidiana
dilluns, 19 d’octubre del 2009
PRÀCTICA TREBALL AMB FOTOGRAFIES DIGITALS

3) ELIMINACIÓ D'UN ELEMENT:
En aquest cas la fotogràfia inicial té un poster que pel fet de tenir una forma quadrada més molt fàcil de l'eliminar. En aquest cas he fet servir una técnica del tampó clonador, he escollit la part que no té póster i mitjançant l'estampació del tampó l'he eliminat. I aquest és el resultat :

APUNTS : Tema Tractaments D'imatges digitals
El pes de la imatge serà el que ens ocupa, com mes gran la imatge mes pesa i es veu a través dels bytes.
1 mega es 1000Kilobites
1 G 1000ka
1TB-----1000GB
1GB-----1000MB
1MB-----1000KB
Si tenim una cam de 4 mapixels i cada foto ens ocupa 500Kb i la tarja memoria es una giga ens cabran 2000 fotos.
Reduïm la resolució per a que ens càpiguen mes fotos.
La resolució és la relació entre espai fisic (2 pixels cada metre) com mes punts posis en una area serà mes definida. Si amplies molt una imatge es veran els pixels i malament.
Les pantalles treballen a menys resolució que les impresores, per això a vegades veiem be una imatge i quan limprimim es veu malament. Com mes pixels tinguem millor imatge tindrem. També te a veure amb el pes si vols imatges amb molts detalls necessitaras mes pixels.
La resolució és la Proporció entre el nombre de pixels i l’espai fisic que ocupa.
Una imatge son pixels, cada pixel es un color.
PROFUNDITAT DE COLOR: L’ordinador per a fer real una imatge necessita treballar amb molts colors. 16 milions de colors normalment. Com mes colors te una imatge mes realistes son.
Sobre la imatge de la practica del suro: te 8 megapixels 3456px × 2304px
Obrim la imatge amb el gimp. (editor d’imatges lliure)
Perq fer servir gimp i no fotoshop? Fotoshop és molt car. El gimp esta en catala i el fotoshop no. El gimp és lliure.
El gimp:
Les dades d’eines estan desenganxades. Es bon programa q fa tot el q fem en el mon de l’educació. Coses interesants: pex: el paint no te capas i el gimp si.
La imatge la reduïm: a imatge –escalar imatge-anchura450mp-altura300mp
Jpg comprimeix el pes de les imatges simplificant els colors, grava menys colors i aixi el pes de la imatge es menor. El gimp pot guardar un punt i repetir tots els altres punts.
Entre 90 i cent es un bon numero per guardar la imatge jpg, si ho guardem a menys tindrem mes mala qua.litat. per tant com menys pixels tinguem menys pesara l’arxiu.
Carreguem una imatge al bloc: La imatge mes gran triga mes en descarregar la que menys ocupa triga molt poc en descarregar. Diferencies entre imatges: la petita es veu mes apagada, mes borrosa.Amb 66ks no ens ha donat cap problema. Si clikem dins de la foto una samplia mes i laltre menys. Per veure al bloc amb la de menys qualitat ja en tenim prou, i per imprimir la de major qualitat.
Agafem la imatge, retallem amb el cuter la escalem a 450. Veiem q la imatge queda bastant bé perq te bastants megapixels. Per tant no podem dir que és una ampliació pq si posem la imatge rela al 100% i aquesta cara al 100% aquest es veu menys ampliat.
Una imatge petita no kedara mai be si l’ampliem, pq no es pot inventar pixels
Amb el jimp millorar la imatge o treure coses: amb la lupa,--seleccionem—edita---copia
Tapon clonador---pinzell petti---apretem a control i deixem anar i podem clonar un tros de pell. Haurem de tenir a seleccionar nada i cap capa.sino nno ens anirà.
Fer exercici:
Kin pes tenia, q media...
dissabte, 17 d’octubre del 2009
ACTIVITATS ED. FÍSICA
OBRES ALIMENTÍCIES
dijous, 15 d’octubre del 2009
TREBALLS DE MÚSICA
dimecres, 14 d’octubre del 2009
TREBALL WIKIPÈDIA



Imatge extreta de : http://linkat.xtec.cat/portal_linkat/wikilinkat/images/e/e4/Cmaplogo.jpg
L'Arnau va començar editant la pàgina i establint la seva configuració i organització, després la Jessica va afegir més informació de la introducció, i la Sílvia també ha aportat part de la informació. Jo, he ampliat la part de la introducció que fa referencia als objectes que ens facilita el programa, afegint un altre de les plataformes en les quals funciona, i un link del manual de com fer servir el programa.
WIKIPÈDIA : Cmap tools
Un cop més participant en la difusió de la informació però ara en la web wikipèdia.
Fins un altre, per cert aprofito per dir-vos que el manual que us he penjat us pot ajudar a l'hora de fer el mapa conceptual del sopar de nadal.
BLOGOSFERA : PERÍODE D'ADAPTACIÓ
Primer de tot, voldria aclarar que tot i que tinc tres anys d'experìencia amb infants d'entre 0-3 anys, és en aquest, en el que realment m'he adonat de tots els aspectes que intervenen en el període d'adaptació.
Els primers dies a l'aula, els infant no ploren, almenys els de la meva aula; ja que estàn desconcertats no saben que passa ni perquè estan en una aula amb altres nens i una adult desconegut. Desprès d'uns quants dies , els infants començen a cerciorar-se d'on són i que han de passar unes quantes hores amb aquests nous companys .
És molt important, la relació pares-mestre , ja que és necessari que es transmeti un ambient de seguretat i confiança. Els nens són molt perceptibles a aquest canvis d'humor i d'estat dels pares, si un pare quan deixa al seu fill, és posa nerviós i mostra desconfiança, l'infant ho notarà i no voldrà entrar ja que pensarà : " Què passa aquí dins que mon pare no em vol deixar "
A més, cal que la mestre estigui en tot moment,oberta a la pluriculturalitat de l'aula, així com les diferencies entre els infants, és molt important que els accepti i en tot moment , demostri als infants que està a la seva dispossició i aquests moments d'histeria, es convertiràn en moments d'aprenentatge.
Haig de concluïr la meva aportació sobre aquest tema, oferint informació extra amb un link sobre el període d'adaptació , i tranquil·litzant als novells en la matéria , que no tots els grups d'infants ploren i tenen rebequeries durant aquest període.
Per sort , aquest any el meu grup-classe, no ha tingut període d'adaptació, des de el primer moment han estat adaptats a l'aula i a mi.
Records i gràcies per la vostra visita.
diumenge, 11 d’octubre del 2009
LLISTAT DE PÀGINES DELICIOUS
http://delicious.com/MartaDL2
MÚSICA (AUDITORI)
http://www.auditori.cat/seccions/programacio/fitxa.aspx?idconcert=598
http://www.auditori.com/seccions/programacio/fitxa.aspx?idconcert=149
INTERVENCIÓ AL WIKI MISTERI
dissabte, 10 d’octubre del 2009
ACTIVITATS ED. FÍSICA
Vem fer una serie de jocs que ara descriuré :
- "TREBALLEM LA LATERALITAT ": Amb un arc hem de resseguir les línees del terra del pavelló , amb la mà que ens vagi bé. Desprès amb la que no ens va tant bé. Per últim , vam haver de llençar l'arc cap adalt i agafar-lo, primer amb una mà, desprès amb l'altres, més tard amb el peu i per últim l'haviem de fer passar per tot el cos.
- " VAIXELL " : El joc consistia que tot el grup es dividis en dos bancs suecs, i havien de desplaçar-nos amb l'ajuda dels companys de punta a punta del banc , sense trepitjar el terra .
- " OCUPEM L'ESPAI " : La Sara ens va proposar una serie d'activitats on haviem d'ocupar el menys espai possible, desprès el màxim i per últim vam haver d'escriure una paraula amb el nostre cos . Com l'escullit d'endivinar-la va ser el Jordi , de Lleida ... AQUÍ OS DEIXO LA IMATGE PER QUE GAUDIU I L'ENDIVINEU (Els companys que no hi van participar , si no no té gràcia )
dimecres, 7 d’octubre del 2009
SEMINARI 3 SESSIÓ MÓDUL 2
http://http://www.elpais.com/articulo/cataluna/gorda/llorica/clase/elpepiespcat/20090929elpcat_22/Tes#
APUNTS : Tema Wikipedia
Per començar a treballar amb la wikipedia ( és un dels wikis educatius més utilitzats ), primer hem d’obrir el bloc de gestió i anar a “ treball colaboratiu – Wikipedia” i clicar a – coneix la wikipedia en…
Un cop aquí tenim les intruccions sobre com treballar en ella, com editar un article … etc.
Un cop vista la Wikipedia i xafardejar sobre alguns articles , hem vist l’historial i tal. Ara hem de fer el treball colaboratiu de la wikipedia.
>La wikipedia dóna peu a poder discutir coses sobre un mateix tema
>Pàgina edita : Vull modificar un article
>Historial : totes les persones que modifiquen l’article
>Tenim l’opció de re-direccionar els articles (com si fós un link )
>Per veure els canvis cal donar a la paraula (prev)
Hi ha gent que regula i vigila els articles, així doncs controlarà si la informació és fiable o no.
Per canviar el llenguatge cal posar davant :
- E : english
- Ca : Català ...
¿ COM FEM UNA ENTRADA AL WIKIPÈDIA ?
Per crear una entrada mirem les paraules subratllades per color vermell i així enllacem un article amb l’altre. Per poder escriure li donem amb el botó esquerre i ens sortirà una pàgina en blanc , després li donem a edit :
• Cliquem AB = enllaç extern
• Guardem.
Com que hem de crear una aportació significativa en el Wikipédia cal tenir en compte els termes i activitats del següent link :
http://ca.wikipedia.org/wiki/Viquip%C3%A8dia:Llibre_d%27estil
>En quant fem un encapçalament (==.....==) ens fa una taula amb els continguts del tema que intervenim.
CAL COMENÇAR A FER EL TREBALL DE LA WIKIPÉDIA :
Per fer-ho cal:
1. Constituir un grup de treball de 4-6 persones
2. Donar-lo a conèixer
3. Aprofundir en el funcionament dels wikis i concretament de la viquipèdia:
1. Com es crea un wiki
2. Parts d'un wiki
3. Com s'edita
4. Les discussions
5. Els enllaços, les fonts i les cites
6. La viquipèdia i les altres wikipedies
7. Els projectes germans.
>Localitzar en la versió catalana un article que es pugui completar d'una manera significativa o cercar-ne un de nou.
>Entrar la informació a partir de les dues opcions següents:
1. Individualment crear-se un compte a la viquipedia i crear conjuntament l'article a partir de les informacions de cadascú. Simulant així un funcionament normal
2. Col•laborativament (presencial o virtualment) crear la informació, crear un compte a la Viquipedia i introduir-la. No es reflexarà la feina individual
>Fer-ne el seguiment (automàtic?) de l'article.
* A nivell individual fer una entrada al bloc personal on escriviu:
1. Resum de l'experiència
2. Enllaç a la viquipèdia amb l'article creat o modificat
3. Valoració de l'aportació individual al grup
MIRAR :
http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page
http://www.wikibooks.org/
dilluns, 5 d’octubre del 2009
APUNTS : WIKI, BLOC I DRETS D'AUTOR
WIKI :
Wiki (de la paraula haïana – ràpid)
Ofereixen als usuaris modificar la pagina web, es tant sencill com clicar editar, per poder afegir Informació , però desprès has de clicar guardar. Per realitzar links, s’escriu una paraula i al clicar link, s’obrirà una pagina destinatària.
Per crear informació, per compartir documents de word ... La informació estarà en un sol lloc i sempre modifiquem sobre el bó. Penjar apunts és interessant ja que si falta informació , és més col·laboratiu.
A més és molt útil per a crear llistes que s’han de modificar o completar. L’historial del Wiki serveix per saber qui ha participat en ell i quantes persones ho van modificant. Des de l’historial podem veure el que ha escrit, i esborrar-ho.
S’intenta tenir una objectivitat, però si no fos així s’obre una pestanya de discussió. I en el notify me, ens avisen quant ens han tocat el WIKI.
Per crear un WIKI : wikispaces.com
1 ) Com posar diapositives en el bloc ?
Slideshare.net entrar com a guest. Després li dones a start loading ! I t’ho deixa penjat al teu compte i et donarà un codi EMBED “--.-----“ exclusiu per les teves diapos, i apartir d’aquí les penjes en el Bloc com el vídeo D’interactivitat .
2 ) On guardo les meves comptes i contrasenyes (pòsits no ) ?
En un document de notebook google. Al mail o hotmail !
p