INTERVENCIÓ DE SINTESI TIC

dimarts, 22 de desembre del 2009

Ja hem acabat el primer quadrimestre de totes les assignatures,i com vam parlar a principi de curs, el bloc seria un espai informatiu però a la vegada una eina per reflexionar sobre el nostre procés d'aprenentatge.

Amb l'assignatura de Gestió i Tic, que al principi ens terrorítzava, a dies d'ara puc afirmar, que si no hagués estat per totes les aplicacions i exercicis duts a terme, el meu bloc no seria ni la quarta part del que és ara. Un bloc, completet amb totes les tasques que s'ens han demanat, alguna reflexió personal, notícies relacionades amb el món dels infants i basicament tot el que hem anat fent durant aquests tres mesos d'universitat.

Gràcies a TIC hem aprés :

- A crear i gestionar un bloc
- Penjar vídeos, amb previ tractament amb el moviemaker
- Modificar audio i penjar-lo al bloc amb el goear
- Treballar les imatges amb el gimp, per poder-les reduïr de tamany, canviar color, esborrar algun element...
- Utilitzar els powerpoints de forma educativa, seguint les normes básiques (no doble discurs, fons neutre...)
- A navegar per webs educatives veient quina és la seva oferta
- Treballar de forma conjunta sense recorre als missatges de hotmail, amb wikis, amb els google docs...
- N'hem fet servir els blocs per crear una trama d'aquests amb el treball de blogosfera
- A fer servir Jclic, un programa molt utilitzat en ed.infantil

M'agradaria dir, que de totes les assignatures cursades, potser TIC és de les que més profit he tret degut a que em suposava més esforç. Hem treballat termes que en ma vida havia sentit i han afavorit a que avui en dia, el meu bloc tingui més que cares i ull, i a augmentar el meu domini de l'ordinador , i de les seves aplicacions online.

Així doncs, com he repetit al llarg d'aquest entrada n'estic molt orgullosa del meu procés d'aprenentatge en aquesta assignatura i voldria destacar dues entrades del meu bloc, que estan elaborades amb técniques apresses a TIC.

- EXAMEN DE MÚSICA : En aquest cas, he aprofitat l'scribd, per penjar el document que vaig entregar-li a la professora i a més amb el goear he penjat ambdues cançons d'examen. Gràcies a les TIC aquesta entrada és molt més amena i divertida que una sense el document , ni l'audio penjat.

- VISITA AL MNAC : I aquesta crec que és la més completeta de totes les entrades, conté text , un vídeo penjat através del youtube, el treball a entregar amb scribd, i imatge retocades pel gimp.

Fins aquí tota la meva feina de l'assignatura TIC, tot i que prometo que el bloc continuarà evolucionant al llarg de la carrera degut al gran ventall de possibilitats que el professor Jordi Simon ens ha fet veure i ens ha donat.