BLOGOSFERA : PERÍODE D'ADAPTACIÓ

dimecres, 14 d’octubre del 2009

Com a tutora d'una aula de P-1 i com a primera experència en el període d'adaptació, voldria compartir amb els meus lectors: aportacions, activitats i recursos per a realitzar aquesta etapa de l'educació infantil amb major eficàcia.

Primer de tot, voldria aclarar que tot i que tinc tres anys d'experìencia amb infants d'entre 0-3 anys, és en aquest, en el que realment m'he adonat de tots els aspectes que intervenen en el període d'adaptació.

Els primers dies a l'aula, els infant no ploren, almenys els de la meva aula; ja que estàn desconcertats no saben que passa ni perquè estan en una aula amb altres nens i una adult desconegut. Desprès d'uns quants dies , els infants començen a cerciorar-se d'on són i que han de passar unes quantes hores amb aquests nous companys .

És molt important, la relació pares-mestre , ja que és necessari que es transmeti un ambient de seguretat i confiança. Els nens són molt perceptibles a aquest canvis d'humor i d'estat dels pares, si un pare quan deixa al seu fill, és posa nerviós i mostra desconfiança, l'infant ho notarà i no voldrà entrar ja que pensarà : " Què passa aquí dins que mon pare no em vol deixar "

A més, cal que la mestre estigui en tot moment,oberta a la pluriculturalitat de l'aula, així com les diferencies entre els infants, és molt important que els accepti i en tot moment , demostri als infants que està a la seva dispossició i aquests moments d'histeria, es convertiràn en moments d'aprenentatge.

Haig de concluïr la meva aportació sobre aquest tema, oferint informació extra amb un link sobre el període d'adaptació , i tranquil·litzant als novells en la matéria , que no tots els grups d'infants ploren i tenen rebequeries durant aquest període.

Per sort , aquest any el meu grup-classe, no ha tingut període d'adaptació, des de el primer moment han estat adaptats a l'aula i a mi.

Records i gràcies per la vostra visita.


3 comentaris:

silvia sala ha dit...

Hola Marta, he llegit el comentari que m'has deixatal meu bloc. Podries dir-me en quins aspectes no et sents recolzada per part dels pares i d'aquesta manera poder-te respondre més concretament?

Gràcies.

Arnau Carretero ha dit...

Hola Marta!
Me estat lleguint la teva entrada i te de donar les gràcies per compartir amb tots nosaltres aquesta valuosa informació. Jo encara no me enfrontat directament a aquest periode, ja que la meva experiència en aquest camp es nul·la.
Només em queda donar ànims a tots i a totes que, com jo, encara no ens em enfrontat al periode d'adaptació o que encara no ens ensortim del tot, com el cas de la Jessica.
També vull donar-te el meu blog, per si voleu fer una ullada!

http://gestioinformacioiticarnau.blogspot.com

jessica ortega ha dit...

Hola Marta!
Moltes gràcies per la teva aportació, ja que ha sigut molt interessant per que gràcies això ara tinc alguns conceptes mes clares davant de les diferents situacions que hem tinc que trobar diàriament amb infants.

Gràcies